MadHouse

Sosyal Medya Reklamları

Geniş Kitlelere Ulaşın

Sosyal medya reklamcılığı, sosyal medya platformlarında reklam vererek hedef kitleye ulaşmayı ve marka bilinirliği, satış, müşteri sadakati gibi amaçları gerçekleştirmeyi amaçlayan bir pazarlama yöntemidir. Sosyal medya reklamcılığı, günümüzde internet kullanıcılarının büyük bir kısmının sosyal medyada vakit geçirmesi ve sosyal medya platformlarının reklam verenlere sunduğu çeşitli seçenekler nedeniyle oldukça popüler ve etkili bir yöntemdir.
Sosyal medya reklamcılığı hakkında bilgilendirici bir yazı yazmak için, öncelikle sosyal medya kullanımı istatistiklerine, en çok kullanılan sosyal medya platformlarına ve bu platformlarda reklam vermenin avantaj ve dezavantajlarına bakalım.
MadHouse
"Bilgisizlere göre onların anlayamadıkları her şey deliliktir."
- S. Esat Siyavuşgil

Sosyal Medya Reklamcılığının Avantaj ve Dezavantajları :

Sosyal medya reklamcılığı, reklam verenlere birçok avantaj sunmaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır:

En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları

Sosyal medya platformları, kullanıcı sayıları, özellikleri, hedef kitleleri ve reklam seçenekleri açısından farklılık göstermektedir. 2023 yılında, dünya genelinde ve Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya platformları şunlardır:
YouTube: 2.3 milyar aylık aktif kullanıcı
WhatsApp: 2.1 milyar aylık aktif kullanıcı
Instagram: 1.4 milyar aylık aktif kullanıcı
Facebook: 2.96 milyar aylık aktif kullanıcı
TikTok: 1.1 milyar aylık aktif kullanıcı
Twitter: 353 milyon aylık aktif kullanıcı
Facebook Messenger: 1.3 milyar aylık aktif kullanıcı
Snapchat: 306 milyon aylık aktif kullanıcı
Linkedin: 774 milyon aylık aktif kullanıcı
YouTube: 44.8 milyon aylık aktif kullanıcı
WhatsApp: 44.7 milyon aylık aktif kullanıcı
Instagram: 40.3 milyon aylık aktif kullanıcı
Facebook: 38.6 milyon aylık aktif kullanıcı
TikTok: 23.2 milyon aylık aktif kullanıcı
Twitter: 11.9 milyon aylık aktif kullanıcı
Facebook Messenger: 23.1 milyon aylık aktif kullanıcı
Snapchat: 8.4 milyon aylık aktif kullanıcı
Linkedin: 11.4 milyon aylık aktif kullanıcı