Dijital pazarlama, internet ve dijital teknolojileri kullanarak müşterilerle bağlantı kurmak için yapılan bir reklam biçimidir. Geleneksel medya, yani basılı, radyo veya televizyon yerine, dijital pazarlama bilgisayar, mobil, sosyal medya, arama motorları ve diğer dijital kanalları kullanarak müşterilere en çok zaman geçirdikleri yerlerde ulaşır.
Dijital pazarlama, müşterilerin satın alma yolculuğunun her aşamasında onlarla etkileşim kurmak için bir dizi uygulama ve yöntem içerir. Dijital pazarlama stratejisi e-posta, sosyal medya, reklam ve multimedya mesajlaşmayı mobil ve web üzerinden dağıtmayı içerir.
Dijital pazarlamanın önemi, dünyanın %60’tan fazlasının çevrimiçi olması ve her gün daha fazla insanın onlara katılmasıyla ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden şirketler dijital pazarlama bütçelerini çift haneli rakamlarla artırırken geleneksel pazarlamayı azaltmaktadır.
Dijital pazarlamada veri büyük bir rol oynamaktadır. Pazarlama analitiği ile pazarlamacılar gerçek zamanlı olarak müşterinin yolculuğunu takip edebilir ve belirli kitleleri tercih ettikleri dijital kanallara uygun içerikle hedefleyebilirler. Örneğin, Starbucks ödül mobil uygulamalarından topladığı verileri mevsimsel trendleri belirlemek ve kişiye özel promosyonlar oluşturmak için kullanmıştır.